Подтвердите номер телефона
Що таке дистрибуція товарів?
Що таке дистрибуція товарів?
Дистрибуція товарів - це система продажів, яка забезпечує просування товарів від виробника до кінцевого споживача по каналах збуту.
Дистрибуція товарів включає в себе не тільки сам продаж, а й інші складові цього процесу, такі як організація логістики, просування товару, мерчандайзингу.
Розділяють два типи дистрибуції: пряма і непряма.
Пряма дистрибуція
Її ще називають дистрибуцією нульового рівня. У цьому випадку товар потрапляє до кінцевого споживача безпосередньо від виробника. Прикладом такої організації просування товарів може бути інтернет-магазин або роздрібна точка, організовані самим виробником.
Дистрибуція відомих брендів, наприклад, в автомобілебудуванні реалізується безпосередньо від виробника до споживача. Це дозволяє першому краще контролювати попит та наданий сервіс.
Непряма (багаторівнева) дистрибуція
Тут розподіл товарів відбувається через посередників, число яких може варіюватися в залежності від виду товару і типу ринку.
Наприклад, дистрибуція продуктів харчування з малими термінами придатності вимагає мінімальної кількості посередників. Тут краще підійде однорівнева дистрибуція або навіть пряма. Те ж саме щодо продажу складного устаткування, що вимагає від продавця спеціальних знань, навичок і наявності відповідного сервісу.
А ось для товарів з більш тривалими термінами зберігання добре реалізується багаторівнева схема продажів.
Так дистрибуція продуктів харчування в Україні найчастіше здійснюється за схемою:
Виробник - Дистриб'ютор - Роздрібний магазин - Кінцевий споживач. Це дозволяє кожному учаснику ланцюга зосередитися на своїй спеціалізації.
На число посередників при багаторівневій дистрибуції впливають такі фактори, як:
- обмеженість складських площ у виробника,
- розмір площі, яку покриває дистрибуція,
- специфіка місцевого ринку (його ємність, сила конкуренції, споживчі звички в даному регіоні),
- наявність різних каналів збуту (дистриб'ютори, великі роздрібні мережі, оптовики і т.д.).
Дистрибуція товарів також може бути класифікована за географічною ознакою. Залежно від представленості товару виділяється локальна, національна або транснаціональна дистрибуція.
Правильно вибудувана система дистрибуції сприяє збільшенню обсягів продажів, представленості товарів на ринку, мінімізації витрат і зростання прибутку для всіх учасників системи.